Zoals reeds vermeld in ‘over brandwerk’, richten we ons naar 2 doelgroepen: 1. bedrijven en organisaties die hun fotografische communicatie willen professionaliseren. 2. werknemers en ondernemers die hun fotografische kennis en distributie willen optimaliseren.

Zwart-wit in een pasta-keten.

Afgelopen weekend botsten (figuurlijk …) we op deze vorm van communicatie. Een foto van een kind en een foto van een jongedame die genieten van pasta, het kern-product van de keten Vapiano.

Wat valt op aan deze foto’s? 1. Ze werden in scène gezet. 2. Ze werden zwart-wit geëdit. 3. Beide foto’s vertellen een verhaal.

De jongeman is een rebelse zoon die, ondanks de tip van mams om rustig te eten, lak heeft aan proper eten. Het is zo verdomd lekker. Geef je die jongeman nog een kans om niet te schrokken? Neen …

De jongedame geniet zo van haar pasta dat ze hoogstwaarschijnlijk geen aandacht heeft voor haar gezelschap. Is het een date? Tja … jammer!

Waarom?

Zwart-wit brengt extra kracht in je foto. De pasta krijgt extra aandacht. Toevoeging van textuele graphics krijgen extra aandacht. De verhalende en geënsceneerde foto’s eisen je aandacht op.

* Denk de commerciële tekst weg en de foto zou ook in een foto-galerij kunnen staan. Het professionalisme van Vapiano kunnen we wel smaken, alsook hun Carbonara Salmone trouwens.


Het is exact wat Brandwerk Fotografie doet. We leggen de focus op commerciële fotografie en drukken op kwaliteit en originaliteit.

Rembrand Neirinckx (Brandwerk Fotografie)