Centrum Ronde van Vlaanderen.

Het Centrum Ronde van Vlaanderen, is het centrum van de Ronde van Vlaanderen. Duidelijker kan het niet zijn. Ook het gebouw is gelegen in het centrum van de Vlaamse Ardennen, de omgeving van Vlaanderens Mooiste.

Ze actualiseren de fiets op sportief gebied. Het team achter de werking is bijzonder ambitieus en heeft een visie voor de komende 10 jaar. Naast nieuwe projecten voor de expo, brasserie en RondeShop willen ze ook online hun fiets-community verder uitbouwen. Daar gingen we in september 2017 mee van start. Samen met de experten van Chase Creative gingen we in gesprek en ontwierpen we de CRVV Online Strategie.

Facebook

✅ september 2017: 3.456 volgers, februari 2018: 5395 volgers

Op de facebook-pagina van het Centrum Ronde van Vlaanderen kunnen fietsliefhebbers deelnemen aan wedstrijden, innovaties in het Centrum volgen en deelnemen aan evenementen. Het Centrum heeft een sterke en trouwe community. We creëren beelden en video om het Centrum ook online naam-bekendheid te geven en de community actief te houden en te verruimen. Vaak wordt heel kort op de bal gespeeld en gecommuniceerd over een tijdelijke actie of nieuwe expo.

Gevolg, een extra bereik van 2.000 volgers werd opgebouwd na 6 maanden. Het bereik groeit exponentieel. De stijging van de online community gaat paralel met de bezoekcijfers.

Instagram

✅ september 2017: 0 volgers, februari 2018: 724 volgers

De organisatie had de account @centrumrondevanvlaanderen reeds geclaimd. Da’s pro-actief en dus goed. Ook hiervoor creëerden we beeld- en videomateriaal. Vanaf december 2017 werden ook ‘stories’ ingezet om de beleving optimaal te maken voor diegene die bijvoorbeeld niet aanwezig kunnen zijn bij een evenement.

 


De waarde van dit bereik

Toen in niet-sociale-media tijdperken, media werden aangesproken kregen ook heel wat mensen berichten over een onderwerp dat hen eigenlijk niet interesseert. Heeft het effectief zin om die mensen te informeren over een product dat hen niet interesseert? Verder, heeft het zin om, als bedrijf voor dat bereik te betalen? Neen, en da’s een win-win situatie. Je bereikt liever minder fiets-enthousiastelingen, dan méér fiets-ongeïnteresseerde mensen (niets mis mee trouwens).

“Niet de kwantiteit van het bereik geldt, wel de kwaliteit van het bereik.”

In een nichemarkt geldt deze regel zeker. We evolueren naar een situatie waar elke persoon op-maat reclame / informatie krijgt. Denk aan online promotie van producten, omdat je naar dat specifieke product hebt gezocht. Denk aan innovatie bilboards die een type reclame tonen, wanneer jij er passeert.

De content-creatie voor het Centrum Ronde van Vlaanderen is op-maat gemaakt voor het publiek van het Centrum Ronde van Vlaanderen, rekening houdend met de toekomstvisie van de organisatie, die vooruit denkt naar een internationalere doelgroep.

Benieuwd wat we kunnen doen voor jouw merk? Stuur een bericht en informeer naar meer.